Ο Εκπαιδευτικός ως Επαγγελματίας: Παιδαγωγική και Διδακτική Καθοδήγηση

Κατεύθυνση: Παιδαγωγικά

Απονέμεται Πιστοποιητικό  Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης

Έναρξη Μαθημάτων 30/9/2019

Πληροφοριες Προγραμματος

Προθεσμια Υποβολης Αιτησεων:
22/9/2019
Εναρξη Μαθηματων:
30/9/2019
Διαρκεια:
12 Μήνες (425 ώρες)
Πιστωτικες Μοναδες ECVET:
35,42

Πληροφοριες Προγραμματος

Προθεσμια Υποβολης Αιτησεων:
22/9/2019
Εναρξη Μαθηματων:
30/9/2019
Διαρκεια:
12 Μήνες (425 ώρες)
Πιστωτικες Μοναδες ECVET:
35,42
Έναρξη Μαθημάτων
30/9/2019

Εισαγωγή

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο Εκπαιδευτικός ως Επαγγελματίας: Παιδαγωγική και Διδακτική Καθοδήγηση» έχει ως βασικό σκοπό την παρουσίαση σημαντικών θεωρητικών και πρακτικών αρχών, παιδαγωγικών και διδακτικών δεξιοτήτων που ενισχύουν τον ρόλο του εκπαιδευτικού ως επαγγελματία και συμβάλλουν στην ισόρροπη και ολόπλευρη ανάπτυξη του μαθητή. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το πρόγραμμα μελετά στοιχεία διαχείρισης της σχολικής τάξης, αποτελεσματικής επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ όλων των μελών της σχολικής κοινότητας και εστιάζει σε ομάδες υψηλού κινδύνου αποτυχίας και κοινωνικού αποκλεισμού. Επίσης, μεταξύ άλλων, παρέχονται τεχνικές αποτελεσματικής πρόληψης και αντιμετώπισης προβλημάτων στη σχολική τάξη, αξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας και καλλιέργειας δεξιοτήτων ζωής, ενώ αναλύεται και ο τρόπος με τον οποίο η διδακτική αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνίας ΤΠΕ ενισχύει την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.

Το Πρόγραμμα πληροί τις προϋποθέσεις του νέου νόμου (ΦΕΚ 13/29-01-2019) ως προς τη μοριοδότηση, σύμφωνα με τον οποίο η επιμόρφωση Α.Ε.Ι. ή άλλου φορέα του δημόσιου τομέα που εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών, που πραγματοποιήθηκε σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών μοριοδοτείται με 2 μονάδες.

 

Μαθήματα Προγράμματος

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:

  • Ιστορική Αναδρομή στην Έννοια του Παιδαγωγού και στο Επάγγελμα του Εκπαιδευτικού
  • Συγκριτική Θεώρηση του Εκπαιδευτικού ως Επαγγελματία
  • Χαρακτηριστικά του Αποτελεσματικού Εκπαιδευτικού
  • Ο Εκπαιδευτικός και οι Απαιτήσεις της Δια Βίου Μάθησης
  • Ποιότητα και Αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση
  • Επικοινωνία και Αλληλεπίδραση στη Σχολική Τάξη
  • Το Κλίμα της Σχολικής Τάξης
  • Η Κοινωνικοποίηση του Παιδιού στη Σχολική Τάξη
  • Διαχείριση της Σχολικής Τάξης: Πρόληψη
  • Διαχείριση της Σχολικής Τάξης: Παρέμβαση
  • Καλλιέργεια Προσωπικών Δεξιοτήτων
  • Καλλιέργεια Κοινωνικών Δεξιοτήτων
  • Τεχνικές Ανάπτυξης Δεξιοτήτων Ζωής
  • Οφέλη από την Καλλιέργεια Δεξιοτήτων Ζωής
  • Προγράμματα Πρόληψης και Άσκησης Δεξιοτήτων Ζωής
  • Οι Ρόλοι του Καθηγητή και του Μαθητή
  • Μαθησιακές Δυσκολίες και η Αντιμετώπισή τους
  • Εφαρμοσμένες Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ι)
  • Εφαρμοσμένες Μέθοδοι Διδασκαλίας (ΙΙ)
  • Θέτοντας Διδακτικούς Στόχους
  • Δημιουργώντας Σχέδιο Μαθήματος
  • Εκπαιδευτικά Εργαλεία και Μέσα (Ι): Ερωτήσεις, Διάλογος, Πειραματικές Επιδείξεις
  • Εκπαιδευτικά Εργαλεία και Μέσα (ΙΙ): Εννοιολογικοί Χάρτες, Προσομοιώσεις, Εκπαιδευτικό Υλικό
  • Δημιουργία και Επίλυση Προβλημάτων
  • Μαθητοκεντρικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
  • Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
  • Συνεργατικές Μέθοδοι Διδασκαλίας (π.χ. Μέθοδος Project, Διαθεματική Διδασκαλία)
  • Βιωματικές και Ενεργητικές Μέθοδοι Διδασκαλίας
  • Καλλιέργεια της Κριτικής και Δημιουργικής Σκέψης των Μαθητών
  • Ποιότητα στην Εκπαίδευση: Μια Παλιά Ιδέα, Ένα Καινούριο Όνομα
  • Το Μακρύ Ταξίδι της Εκπαίδευσης: Εισαγωγή στην Έννοια και τη Σημασία της Αξιολόγησης
  • Αξιολόγηση της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
  • Αξιολόγηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης
  • Μέθοδοι, Τεχνικές και Φάσεις της Αξιολόγησης της Ποιότητας του Εκπαιδευτικού Έργου
  • Η Διαμόρφωση του Πολιτισμικού Υποβάθρου
  • Πολιτισμικές Αξίες και Στερεότυπα
  • Πολιτισμικό Υπόβαθρο και Εκπαιδευτικές Πρακτικές
  • Παγκοσμιοποίηση και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Ιστορικό Πλαίσιο, Βασικές Έννοιες
  • Πολυπολιτισμική Ευρωπαϊκή Κοινωνία
  • Ανοχή Διαφορών, Ανθρώπινα Δικαιώματα και Εκπαίδευση
  • Μοντέλα Διαχείρισης της Πολυπολιτισμικότητας
  • Προσανατολισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε σχέση με τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
  • Η Γλωσσική Εκπαίδευση (Μητρική-Ξένη-Δεύτερη)
  • Ρατσισμός, Ξενοφοβία και Σχολείο
  • Θέματα Προσαρμογής και Εκπαιδευτικής Ένταξης των Μαθητών-Μεταναστών
  • Θέματα Προσαρμογής και Εκπαιδευτικής Ένταξης των Τσιγγανοπαίδων
  • Θέματα Προσαρμογής και Εκπαιδευτικής Ένταξης των Μουσουλμανοπαίδων
  • Προβλήματα Συμπεριφοράς
  • Μαθησιακές Δυσκολίες-Δυσλεξία
  • Σχολική Φοβία – Σχολική Αποτυχία
  • Κατανοώντας τις Δυσκολίες Μάθησης
  • Αξιολογώντας τις Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Παιδαγωγική Ανηλίκων με Δυσχέρειες Κοινωνικής Προσαρμογής
  • Διδακτικό Περιβάλλον και Ένταξη
  • Ειδικές Παιδαγωγικές Μεθοδολογίες και Μαθητοκεντρική Διδασκαλία
  • Εξατομικευμένες Διδακτικές Παρεμβάσεις
  • Παιδαγωγικές Πρακτικές Κοινωνικής Ένταξης
  • Φόβοι και Φοβίες
  • Οικογένεια σε Κρίση, Αδελφική Αντιζηλία
  • Ψυχοκοινωνικές Διαστάσεις της Εφηβείας
  • Σχολική Βία και Εκφοβισμός
  • Διαχείριση Κρίσεων στο Σχολικό Περιβάλλον
  • Αξιοποιώντας και Οικοδομώντας στις Διαφορές των Μαθητών
  • Οι Επιδράσεις της Σημερινής Οικονομικής Κατάστασης στη Ζωή των Μαθητών
  • Ο Ελεύθερος Χρόνος και η Αξιοποίησή του στη Μάθηση
  • Οριοθέτηση Εννοιών στη Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
  • Συμβουλευτική Δράση του Εκπαιδευτικού
  • Πεδία Συμβουλευτικής Δραστηριότητας του Εκπαιδευτικού
  • Δεξιότητες του Εκπαιδευτικού ως Λειτουργού Συμβουλευτικής
  • Μελέτες Περίπτωσης
  • Αξιολόγηση, Αποτίμηση και Έρευνα στην Εκπαίδευση
  • Μέτρηση Ευφυΐας και Μνήμης
  • Μορφές και Είδη Αξιολόγησης
  • Εναλλακτικοί Τρόποι Αξιολόγησης
  • Φάκελος Αξιολόγησης (Portfolio)
  • Μοντέλα Ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση-Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
  • Χρήση και Διδακτική Αξιοποίηση Εργαλείων Γενικής Χρήσης και Εφαρμογών Γραφείου
  • Χρήση και Διδακτική Αξιοποίηση των Βασικών Εργαλείων Πληροφορικής, Πολυμεσικών Εργαλείων και Εφαρμογών
  • Γνωριμία, Χρήση και Διδακτική Αξιοποίηση του Διαδικτύου και των Εφαρμογών του
  • Γνωριμία και Διδακτική Αξιοποίηση των Νέων Διαστάσεων του Διαδικτύου (Web 2.0) και των Μεθόδων Συνδυαστικής Μάθησης (Blended Learning)
  • Μοντέλα Επικοινωνίας Σχολείου- Οικογένειας-Κοινότητας
  • Γονεϊκή Εμπλοκή/Συμμετοχή στο Σχολικό Περιβάλλον
  • Γονεϊκό Στυλ
  • Το Σχολείο ως Σύστημα
  • Προγράμματα Συστημικής Παρέμβασης στο Σχολείο

Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος Προγράμματος

Στοιχεία Ακαδημαϊκού Υπευθύνου

Μπαμπάλης Θωμάς
Μπαμπαλης Θωμας
Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Ματθαίου Δημήτριος
Ματθαιου Δημητριος
Ομότιμος Καθηγητής Συγκριτικής Παιδαγωγικής Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Πιστοποιητικά Προγράμματος

Δείτε δείγμα του χορηγούμενου Πιστοποιητικού

Πότε λήγει το Early Entry;

Απομένουν 12 μέρες για τη λήξη του Early Entry

Κόστος Προγράμματος

Για αιτήσεις που έχουν υποβληθεί στον 58ο κύκλο σπουδών από 4/6/2019 μέχρι και 2/9/2019 δείτε εδώ πώς διαμορφώνονται τα δίδακτρα με έκπτωση 15% λόγω early entry. Η εγγραφή στο πλαίσιο της έγκαιρης προκράτησης θέσης, κατοχυρώνεται με καταβολή μέρους των διδάκτρων ύψους 100 ευρώ. Η αποπληρωμή του υπόλοιπου ποσού γίνεται σε δόσεις κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

Η έκπτωση λόγω early entry εφαρμόζεται επί του συνόλου των διδάκτρων εφόσον έχουν αφαιρεθεί τυχόν άλλες εκπτώσεις.

Δίδακτρα Προγραμμάτων
Διάρκεια (μήνες) 12
Δίδακτρα (σε δόσεις) 1100 935 €
Αριθμός δόσεων 4
Ποσό δόσης 275 234 €
Δίδακτρα (εφάπαξ) 1050 893 €
Δίδακτρα με έκπτωση
Έκπτωση 10% 15% 20% 25% 30%
Δίδακτρα 990 842 € 935 795 € 880 748 € 825 701 € 770 655 €
Δόση 248 211 € 234 199 € 220 187 € 206 175 € 193 164 €
Εκπτωτική Πολιτική

Το E-Learning του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Ε.Κ.Π.Α., στο πλαίσιο του μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα της παροχής αυτοχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων εξ αποστάσεως επιμόρφωσης, εφαρμόζει ειδική εκπτωτική πολιτική για συγκεκριμένες κατηγορίες εκπαιδευόμενων. Αναφορικά με τους όρους χορήγησης εκπτώσεων και την εταιρική εκτπωτική πολιτική δείτε περισσότερα εδώ.

Κατηγορίες εκπαιδευόμενων που δικαιούνται έκπτωση στα δίδακτρα